Skip to content

GØR YOGA DIG LYKKELIG? (OG TRE GODE YOGASTILLINGER TIL MERE RO OG BALANCE)

Posted on
GØR YOGA DIG LYKKELIG? (OG TRE GODE YOGASTILLINGER TIL MERE RO OG BALANCE)

…… tja, det er egentlig et godt spørgsmål, at stille!

Om yoga gør dig mere lykkelig ved jeg faktisk ikke, men der er i hvert fald en masse sundhedsfordele og forbedringer i dit generelle velvære, når du har en fast yogapraksis og det er bestemt værd, at tage med. Desuden bliver du bedre til, at lytte til kroppens signaler og på den måde, gør det dig bedre i stand til, at handle efter, hvad der føles rigtigt for dig i din hverdag og det, kan virkelig gøre en glad – måske endda lykkelig ? – dybt ind i alle celler.

I yogaen bruger vi stillinger og åndedrætsøvelser til, at øge kroppens vitalitet, sundhed og skabe fysisk og mental balance. Kombinationen af de fysisk yogastræk og mentalt fokus vil hjælpe dig med, at være mere til stede i nuet og på den måde vil det være muligt, at slippe mentalt stress. Og så vil en rolig og smidig krop give dig et mere roligt og smidigt sind, og dermed mere overskud og glæde.

Yoga kan nedbringe fysisk og psykisk stress i kroppen, hvorfor jeg også altid anbefaler et par blide, rolige stillinger til de stressramte, der kommer i min klinik, og dermed kan yogaen, som jeg ser det, i hvert fald gøre dig mere glad i hele dit system.

3 YOGASTILLINGER DER GIVER MERE RO OG BALANCE OG DERMED GØR DIG GLADERE I HELE DIT SYSTEM

1. BARNETS STILLING: Den har jeg endda skrevet et blogindlæg om tidligere, find det lige HER

2. SIDDENDE FOROVERBØJNING: Sæt dig gerne på et tæppe, stræk benene lige frem foran dig og slip hovedet og nakken, rul rygsøjlen fremover. Lad armene slappe af, slip kæber og luk gerne øjnene. Sid her gerne i 5 min. og fokuser på dit åndedræt.

3. SAVASANA/AFSPÆNDING: Læg dig ned på ryggen på en yogamåtte eller et tæppe, spred lidt på benene og bred armene ud til siden og åbn håndfladerne, mærk om du har brug for noget under din nakke og måske en pude under dine knæ, hvis du bliver øm i lænden af, at ligge her. Luk øjnene i og mærk kroppen, hvordan har den det i øjeblikket, er det muligt for dig, at slippe spændingerne i kroppen endnu mere og fokusere på åndedrættet. Lig her gerne i 5-20 min. og har du brug for noget, der holder dig mere i ro i stillingen, så lyt til en afspænding eller en yoga nidra.


Vil du arbejde dybere med yoga, er du velkommen på en af mine YOGAHOLD, YOGA EVENTS eller 1:1 YOGA.

 

Fra mit hjerte til dit, Hey namaste Mette ♥

LÆS OGSÅ

Tilmeld dig mit nyhedsbrev
og modtag nyt fra HEY NAMASTE