Skip to content

5 GODE TIPS TIL HJEMMEYOGA

Posted on
5 GODE TIPS TIL HJEMMEYOGA

Jeg hører fra flere af mine faste yogier, at det kan være svært, at dedikere sig og tage tid til hjemmeyoga, også selvom de er med i gruppen HEY NAMASTE ONLINE YOGA, hvor der fast er yoga to gange om ugen på samme tidspunkter. Det fik mig til, at reflektere lidt og her er så 5 gode tips til, at holde gang i din hjemme yogapraksis.

1. Sæt tid af til det, marker det i din kalender og evt. familiekalenderen og fortæl det til dine børn/mand/kone, hvis du har sådan nogle hjemme, at ‘i dag skal jeg lave yoga kl. XX’.

2. Lav dig et dejligt space, hvor du fast er, når du laver yoga. Gør det lidt lækkert og hyggeligt, måske med en lille buket blomster fra haven, et stearinlys, krystaller (hvis du er til sådan noget) og dit yogaudstyr. Fjern også evt. rod, så du kan koncentrere dig, når du er på måtten.

3. Luft ud i rummet, inden du skal lave yoga, så du mærker den friske energi, inden du går i gang. Luft også gerne ud bagefter, så du får renset ud og givet slip på alt det, der skulle gives slip på – det kan være spændinger i kroppen, følelser eller energi, der har ophobet sig i dig. Ud med det.

4. Invester i din hjemmeyoga. Måske synes du, at det kunne være lækkert med en ny yogamåtte, en pølle, bælte eller endda bare en yogablok, som du kan få stor gavn af. Jeg selv elsker yogaprops og synes, at man kan få meget mere ud af ens yogapraksis med lidt udstyr. Det behøver ikke være dyrt, ofte kan du købe en yogablok i Søstrene Grene eller Netto. Lige nu er verdens bedste yogapølle på udsalg hos Yogaudstyr.dk og koster blot 279 kr.

5. Lidt er bedre end ingenting! 5 minutter på yogamåtten er så meget bedre end 0 minutter, så hav det in mente, hvis du siger til dig selv, at du ikke har tid til, at lave yoga. Et godt dybt stræk, kan lige være det, der skal til, for at slippe en lang dag og få en god nats søvn. Det behøver i virkeligheden slet ikke, at være så kompliceret – mærk hvad din krop har brug for; værker ryggen, er hofterne stive, har du ondt i nakken, ømme ben – hvad ville være godt for dig, at lave nu? Måske en åndedrætsøvelse, der giver kroppen ro eller energi?

Fra mit hjerte til dit, Hey namaste Mette ♥

LÆS OGSÅ

Tilmeld dig mit nyhedsbrev
og modtag nyt fra HEY NAMASTE