Skip to content

3 BRUGBARE TIPS TIL MERE RO OG GENOPLADNING I EN TRAVL HVERDAG

Posted on
3 BRUGBARE TIPS TIL MERE RO OG GENOPLADNING I EN TRAVL HVERDAG

HUSKER DU DIG SELV?

Vi kan have så eddertravlt i vores hverdag, at vi fuldstændig glemmer eller tilsidesætter os selv og vores egne behov. At vi glemmer, at mærke efter om vi er det rigtige sted med de rigtige mennesker. At vi glemmer, at mærke efter, om vi reelt er glade. Om vi er i ro. Om vi er i balance. Og faktisk glemmer det, der gør os glade og det, der genoplader os dybt indefra og ud.

Er det noget, du kan nikke genkendende til, så læs endelig videre….

I dag vil jeg nemlig give dig tre gode og brugbare tips, så du kan få lidt mere kontakt til dit inderste og få en genopladning på få minutter. Disse tre øvelser er alle nogle, der hjælper mig, når jeg har lidt for meget at se til og at glemmer at mærke efter. Jo, sådan kan man godt have det, selvom man er yogalærer, haha……men jeg øver mig, for pokker hvor jeg øver mig, såsom i går, hvor jeg skulle have været til noget, jeg virkelig havde glædet mig til, men blev nødt til at revurdere, om jeg orkede og det gjorde jeg faktisk ikke! Så jeg brugte mine egne tre tips og endte herefter med, at putte mig under dynen med Netflix og nachos og tog i stedet en hjemmeaften midt i flyttekaoset!

TIPS # 1
Nå det hele bliver lidt for meget, sætter jeg mig et øjeblik et sted med ro og vender opmærksomheden på mit åndedræt. Bare 5 minutter er nok for mig til, at falde ned igen og selvom jeg oplever tankemylder, så kan jeg altså få stoppet farten af tanker lidt, mens jeg forsøger kun, at fokusere på mit åndedræt.
Da jeg arbejde på kontor for mange år siden, gik jeg faktisk ud og satte mig på toilettet og lukkede øjnene, vendte opmærksomheden indad en periode og fokuserede på åndedrættet. Her var det eneste sted, hvor der var en smule ro….

TIPS # 2
Yogastillingen ‘Barnets stilling’ er fuldstændig fantastisk til, at trække opmærksomheden ind igen og mærke dig selv og din krop. Den virker utrolig beroligende og kan også med fordel bruges inden, du skal sove.
SÅDAN: Kom ned på alle fire, spred på knæene, saml dine storetæer og sænk enden ned mod dine hæle. Herfra lægger du overkroppen ned i gulvet/yogamåtten og vigtigt, at punktet mellem dine øjenbryn har kontakt ned til underlaget. Er der for langt ned, så placer en hånd under eller evt en pude eller yogablok.
Jeg har tidligere forfattet et BLOGINDLÆG om præcis denne stilling, da den er så gavnlig!

TIPS # 3
Sæt dit ynglingsmusiknummer på og mærk musikken, dans, syng med eller læg dig ned og lyt. Mærk efter, hvad du har brug for i det præcise øjeblik. Min ynglingsmusiker pt er Krishna Das og lytter til ham hver eneste dag, feks dette nummer Om namah Shivaya.
Vidste du, at man som sensitiv i særlig grad, mærker og føler musikken endnu dybere end ikke særligt sensitive mennesker? Det skyldes, at huden er tyndere hos sensitive mennesker og dermed kan vibrationer og ord trænge dybere ind, faktisk helt ind på celleplan. Dette er endda fysiologisk bevidst, vildt ik?!


NYHED: 6 UGERS  FORLØB: YOGA MOD STRESS MED START D. 27. FEBRUAR

På dette forløb, vil du få dejlig, rolig og blid yoga, der vil nære dig indefra og ud og give dig et pusterum fra hverdagen. Du vil få lange, dybe afspændinger og opleve en, for mange af os, sjælden ro i krop, sind og ikke mindst hoved. Yoga mod stress-forløbet tager udgangspunkt i de tre ayurvediske typer og vil derfor starte med en test, så du kan finde ud af, hvilken personligheds- og stresstype du er. Herfra vil du få et helt andet indblik i, hvor forskelligt stress skal imødekommes, afhængig af hvilken type du er.

Ayurveda er et oldgammel indisk sundheds og helbredelsessystem, som man også populært kalder yogaens lillesøster og ud fra dette system, kan man skabe en mere holistisk tilgang til stressforebyggelse og -behandling. Det er vigtigt at have for øje, at vi er individuelle væsner, der reagerer forskelligt på kortere eller længerevarende stress, en evt. stresssygemelding eller blot en presset hverdag.

FIND MERE HER INFO OM FORLØBET LIGE HER

 

Fra mit hjerte til dit, Hey namaste Mette ♥

LÆS OGSÅ

Tilmeld dig mit nyhedsbrev
og modtag nyt fra HEY NAMASTE